Langkau ke kandungan utama

Mendaftar Ke Akaun Email sehingga blog anda berkesan

Langkah Pertama:
Sila mendaftar akaun email anda ke mana-mana jenis carian contoh seperti google email, Yahoo Mail atau apa sahaja jenis email yang anda berminat untuk mendaftarkan untuk akaun email anda.

Langkah kedua:
Sila mendaftar akaun Blog-blog yang anda berminat. Terdapat banyak jenis blog yang ada didalam dunia internet ini. Salah satu contohnya ialah Blogger.com

Langkah ketiga:
Pilih nama blog anda yang boleh merangkumi seluruh jenis tajuk yang anda masukkan didalam blog anda itu sehinggakan blog itu akan berkembang sehingga blog anda akan menjadi berjaya dan terkenal diseluruh dunia.

Langkah keempat:
Pilih tajuk Blog anda, Sebagai contoh Perniagaan , Kesihatan, Pelancongan dan lain-lain.

Langkah Kelima:
Kembangkan blog anda seperti update setiap minggu atau bulan supaya blog anda menjadi sebuah blog yang aktif sepanjang Tahun. Kerana bukan mudah menulis blog setiap minggu jika kita tidak mempunyai disiplin yang rajin menulis dan menaip. Jika kita lihat kebanyakannya blogger yang lain sudah ada yang telah terhenti di pertengahan jalan.

Langkah keenam:
Daftarkan blog anda ke adsense sebab blogger.com adalah rakan kongsi kepada google serta adsense. Akan tetapi perkara ini bukan mudah seperti yang kita fikirkan, ia mempunyai cara-cara yang tertentu mengikut terma dan syarat-syarat blog yang anda daftarkan dengan adsense. Tujuan blog anda di daftarkan kepada adsense adalah bertujuan untuk menarik trafik serta pembaca-pembaca diseluruh dunia untuk mengetahui bahawa blog anda itu wujud didalam carian enjin seperti Google, Yahoo dan lain-lain. Untuk itu juga kebaikan yang anda dapat, blog anda juga akan dibayar oleh adsense mengikut terma dan syarat-syarat yang telah ditetapkan oleh pihak adsense.

Langkah Ketujuh:
Sambil anda kembangkan blog anda , cadangan saya pula begini.. susun cantik-cantik tajuk, isi kandungan , gambar supaya blog anda akan menjadi lebih menarik dibaca oleh pembaca-pembaca blog di luar sana.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

About Me

Hello, Nama saya kudeng , Saya adalah seorang blogger daripada Negeri Sabah. Saya adalah salah seorang Ex-Student dalam bidang Kejuruteraan Perkhidmatan Bangunan di Politeknik Kuching Sarawak. Selepas menghabiskan pengajian Sijil Kejuruteraan Perkhidmatan Bangunan Di Politeknik Kuching Sarawak, Saya kerja sebagai Juruteknik di beberapa syarikat selama beberapa tahun lamanya. Kemudian selepas itu, saya telah melanjutkan pengajian Kejuruteraan Perkhidmatan Bangunan ke Politeknik Sultan Mu'adzam Shah, Jitra, Kedah. Setelah menghabiskan pengajian di sana, saya telah berkerja beberapa syarikat di Negeri Sabah dengan pelbagai jenis jawatan yang telah saya terima untuk berkerja sebagai seorang perkerja di bawah majikan. Setelah beberapa tahun, saya berkerja sehinggalah pada hari, saya merasa tergerak hati untuk membuat blog tentang Cara untuk membuat blogger yang berkesan dan terkenal. Semoga yang di kongsikan memberi menfaat kepada para pembaca. Sekian dan terima kasih

Bagaimana untuk mendapatkan Google ke Indeks Artikel Baru di Laman Web

Bagi mereka yang masih tidak mengetahui, Google sekarang memiliki rumah baru untuk GWT atau Alat Webmaster Google. Meskipun telah lama dikenali sebagai Search Console, wajah baru GWT baru di lancarkan dan digunakan secara global dalam beberapa bulan. Google Search Console terbaru ini, ada beberapa perubahan besar yang telah dapat dilihat. Efek yang sederhana, namun ia telah dimodernkan sekarang lebih dominan dan beberapa faktor sedang difasilitasi, salah satunya adalah indeks permintaan yang lebih pendek daripada Alat Webmaster lama. Ini adalah langkah-langkahnya. Buka Google Web Search Console atau klik tautan ini. Kemudian klik Periksa URL dan tampalkan url posting baru dari web yang ingin Anda indeks. URL yang digunakan haruslah telah didaftar di Google Search Console terlebih dahulu. Untuk melanjutkan, tekan tombol enter. Search. Tunggu seketika sehingga sistem berjaya mengimbas untuk kewujudan URL yang diperiksa. Akibatnya, jawatan yang tidak dicentang tidak